Soutěžní pravidla

Pro MMČR 2019 automobilů malých měřítek

1.Základní pravidla

1.1 Závody
Závody jsou vyhlášeny jako OPEN pro všechny závodníky, může se jich zúčastnit závodník z jakéhokoliv regionu, nebo státu. Účast není podmíněná klubovou příslušností, domácí nebo zahraniční licencí. Závody v dané kategorii se uskuteční, pokud bude v den konání závodu zúčastněni minimálně 5 závodníků.
1. 1 Dráha
Závody se uskuteční na kobercové dráze v Kulturním domě v Podhradní Lhotě.
1.2 Závodník
Závodník je povinen registrovat se v čase určeném pořadatelem do závodu. Závodník se může zaregistrovat ve více kategoriích, pokud splní jejich technické specifikace. Závodník je povinen dbát pokynů pořadatele, zúčastnit se rozpravy , podle pokynů pořadatele předložit model k technické kontrole a po skončení jízdy plnit funkci nasazovače pro následující skupinu. Pokud tak nemůže učinit, musí za sebe zajistit náhradu a informovat o tom rozhodčího závodu. Pomalejší pilot, který je předjížděn o jedno, nebo více kol, musí rychlejšímu umožnit předjetí bezpečným způsobem.
1.3 Přihláška na závody
Závodník se přihlašuje na závody způsobem určeným pořadatelem v propozicích závodu. Pozdě přihlášeného závodníka nemusí pořadatel do závodu přijatý. Registrací závodník potvrzuje, že se seznámil s technickými a soutěžními pravidly.
1.4 Startovné
Výši startovného určí pořadatel v propozicích závodu. Pokud se závodník zaregistruje do více kategorií zaplatí startovné za každou z nich.
1.5 Nasazovač
Funkci nasazovače plní závodníci předešlé skupiny, nebo náhradník o kterém jezdec informoval hlavního rozhodčího. Funkce nasazovače končí po průjezdu posledního modelu cílem jízdy. V případě poruchy, nebo poškození je model odstaven mimo závodní dráhu. Nasazovači musí být na jeho místě minimálně 30 sekund před začátkem jízdy. Při nedodržení tohoto pravidla je závodníkovi smazán jeho nejlepší výkon v dané kategorii.
1.6 Měření jízdy
Měření bude probíhat měřícím zařízením Robitronic. Výsledky jednotlivých jízd jsou průběžně zveřejňovány.
1.7 Předčasné ukončení závodu
Pokud je závod předčasně ukončen a není možno jej opět obnovit, závod je předčasně ukončen. Vyhodnocení závodu proběhne podle doposud odjetých jízd. Do výsledků se nezapočítávají jízdy v úrovni, které neodjely všechny skupiny závodníků.
1.8 Protest
Protest proti porušení pravidel je oprávněn podat závodník do 10 minut po incidentu. Protest se podává do rukou ředitele, nebo rozhodčího s kaucí 300,-Kč. Jiný způsob podání protestu se neuznává. V případě nesložení kauce se o protestu nerozhoduje. O protestu rozhoduje jury složená z ředitele, hlavního rozhodčího a zvoleného zástupce závodníků. O protestu musí být rozhodnuto nejpozději do 15 minut od jeho podání. Rozhodnutí o protestu je konečné a není proti němu odvolání. V případě kladného vyřízení protestu je kauce vrácena .
1.9 Odpovědnost za škody
Každý závodník se závodu zúčastní na vlastní nebezpečí. Pořadatel nenese zodpovědnost za přímé, nebo nepřímé škody, které během závodu vznikly závodníkům.
1.10 technická kontrola
Pořadatelem pověřená osoba může provádět kontrolu dodržování technických pravidel. Každý závodník po skončení jízdy vypne model a uloží jej na místo, které je určeno pořadatelem pro technickou kontrolu. Model bude na tomto místě během následující jízdy. Po jejím ukončení si může závodník svůj model vzít.
2. Soutěžní pravidla
2.1 Tréning
Před startem kvalifikačních jízd pořadatel závodníkům umožní volný tréning. Při tréningu se nasazování modelu neorganizuje. Účast v tréningu je pro závodníky dobrovolná.
2.2 Rozprava
Ve stanoveném čase uspořádá pořadatel se závodníky rozpravu. Účast na ní je ro závodníky poviná. Pořadatel představí funkcionáře závodu. Seznámí závodníky s organizačními pokyny včetně závazného časového harmonogramu.
2.3 Stanoviště pro řízení modelů
Pořadatel určí místo pro řízení modelu. Z jiného prostoru je řízení modelu na dráze zakázané. Závodník je povinen být na stanovišti pro řízení modelu nejpozději 30 sekund před startem jízdy.
2.4 Rozdělení závodníků do skupin
Pro provedení kvalifikačních jízd rozdělí pořadatel závodníky do skupin, přitom dbá na jejich výkonnost.
2.5 Kvalifikační jízdy
Pořadatel organizuje 2 kvalifikační jízdy v trvání 7 minut + dojezdový čas potřebný na dokončení posledního kola. V kategorii formule a truck je organizována pouze jedna kvalifikační jízda v době trvání 7 minut. Do kvalifikační jízdy startují závodníci na pokyn rozhodčího ( časomíry ). Minimální čas mezi starty stejné skupiny je 30 minut.
2.6 Vyhodnocení kvalifikačních jízd
Kritériem výsledku je počet kol a dosažený dojezdový čas posledního kola.
Započítává se lepší dosažený výsledek. Při shodném počtu kol je dalším parametrem dosažený čas, případně další dosažený výsledek
U kategorie Formule a Truck je rozhodujícím parametrem nejkratší čas jednoho kola.
2.7 Finálové jízdy všech kategorií ( mimo Formule a Truck )
Organizují se 3 finálové jízdy v trvání 7 minut + dojezdový čas posledního kola. Do všech finálových jízd se startuje na pokyn časomíry hromadně ze startovního roštu. Pořadí na roštu určuje pořadí z kvalifikačních jízd. Během finálových jízd se pořadí na roštu nemění.
Minimální čas mezi starty stejné skupiny do další jízdy je 20 minut.
2.8 Finálové jízdy kategorie Truck
Organizují se 3 jízdy v trvání 15 minut + dojezdový čas posledního kola. Do finálových jízd se startuje hromadně z roštu na pokyn časomíry podle výsledků kvalifikace.
V každé 15 minutové jízdě jsou 2 povinné zastávky v depu. Během zastávky musí model v depu zastavit pilot zvedne kramlík a připne si jej na anténu. Zastávky v depu se mohou konat nejdříve po odjetí 3 minut jízdy a ne později, než 3 minuty před uplynutím časového limitu.
2.9 Finálové jízdy kategorie Formule
Organizuje se jedna finálová jízda v době trvání 30 minut + dojezdový čas posledního kola. Do finálové ízdy se startuje na pokyn časomíry hromadně ze startovního roštu podle výsledků kvalifikace.
Během jízdy jsou povinné 2 zastávky v depu . jedna z toho je povinná výměna pohonných baterií. Během zastávky model zastaví v depu pilot zvedne kramlík a připne si jej na anténu vysílače. Zastávka v depu může být vykonána až po 5 minutách od startu jízdy a nejméně 5 minut před uplynutím časového limitu.
2.10 Vyhodnocení závodu
Parametrem výsledku je součet počtu kol s dosaženým časem potřebným pro dokončení posledního kola nad stanovený časový limit. Od tohoto součtu se odečítá jeden nejhorší finálový výsledek (mimo kategorie Formule). Podle takto korigovaného výsledku se sestaví pořadí závodníků a přitom nerozhoduje v které finálové skupině závodník jel. V případě shody se lépe umístí závodník , který byl lepší v kvalifikaci.
Před závěrečným vyhodnocením závodu se uveřejní výsledky pořadí závodníků. Pokud nedojde do 10 minut po jejich uveřejnění k podání protestu proti tomuto pořadí, jsou tyto výsledky považované za konečné a závod je oficiálně vyhodnocen.
2.11 Vyhodnocení výsledků
Ve všech kategoriích se při závěrečném vyhodnocení závodu vyhlašují výsledky v celkovém pořadí. Vítězové jednotlivých kategorií obdrží titul Mezinárodní mistr České republiky pro rok 2019.

Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky